4/17/2011

sahabatku...insan terpilih...noraizudin nordin dalam kenangan...

tanggal 15 april jam 5 pagi...aku tersedar dari tidur dan melihat kt phone ada 12 miscall...terkejut jugak mcm mana la aku blh xsdr langsung sedangkan phone tu kt tepi telingan je n suara kuat lak tu...tgk no yg miscall ada no dari madinah, mesir n msia...hati da mula xsdp da...ble buka mesej....hati mcm nk jatuh tp aku msih xpercaya lgi wpun byk msj yg sama sampai....apa yg ditulis kt msj tu???..."salam...nash dq dah meninggal kerana lemas..pengesahan doktor", "sdihnye nash da xde"....
ble baca msj tu timbul byk soalan...gurau ke ni???ada nash lain lgi tak??ke aku mimpi lgi nie???sukar untuk ku terima berita ini...xmgkn ia berlaku secepat ini....tpi apakan daya...aku cube miscall no madinah tu balik, sahabat baik aku beritahu yg berita tu betul....perasaan ketika itu hanya Tuhan yang tahu...
terus aku kuatkan diri untuk solat dan baca quran untuk arwah...aku baca surah kahfi,baru baca beberapa ayat air mata tidak dpt ku tahan lagi...terkena al-quran sedikit...ksdihan yg xdpt aku gmbrkan...walaupun aku msih mengharap ni adalah cite slh fhm...slm hari ni aku msih mengharap begitu wpun aku tahu sgt mustahil...

dia sudah pergi berjumpa ilahi untuk selamanya n xkan kembali lgi...banyak kenangan aku dan die..n perjanjian aku gn die pon msih xtertunai lgi...

masih ingat lagi kali terakhir aku chat gn die melalui YM...aku tanye tentang keputusan exam, n die lulus exam dan ucap tahniah kepada nya...xsgka itu kali terakhir aku akan dpt borak dgnnye...

die byk tolong aku dari dq smpi la aku da msk ukm...die byk berjasa pd ku...aku sgt beruntung kerana dpt bekerja dgn die n kami rapat dan senang bekerja.... masa mula sem 5 kat dq dlu aku jadi timbalan die, n time tu die baru balik dari muqabalah Madinah, die bg Al-Quran n kurma kat aku...bertuahnya aku... die penah tolong aku smpi kena pegi klang untuk amik barang,tp aku yakin die sgt ikhlas krn die xpenah mengungkit pon...byk sgt yg die tolong xtersebut kt sini...

masa da msk ukm plak...time tu die jadi imam kt shah alam, aku minta tolong die bli kan tiket blk thai, da la die tolong blikan pastu dtg anta smpi UKM lak tu...baik kan die...mcm mne aku xsedih...

masa aku nk g anta kwn2 aku g mesir tu,aku tumpang die g klia,die xberkira pon gn aku....itulah kali terakhir aku jumpa gn die...

betul ke nie die da pegi tok selama2nya????.....NASH aku doakan ko bahagia di sana ye nesh...ko org yg baik,Allah mst sgt sygkan ko nesh...ko sgt bertuah dpt hembusan nafas terakhir die tanah haram...aku dengki dengan ko nesh...semoga urusan pengebumian berjalan dgn lancar...aku yakin bumi baqi' tgh tgu jasad hamba Allah yg baik...semoga ko tergolong dalam kalangan ahli baqi' n syuhada' di cc Allah...semoga aku dpt ikut jejak langkah ko ye...ko shbt aku hingga ke syurga....tggu aku di syurga ye nesh.....semoga kita dpt jumpa lgi tau..."ya Allah ampunkanlah dosaku dan dosa sahabatku ini, letakkan die ditempat yang ko janjikan nikmat itu, dan bersama dgn para salihin"....

No comments:

Post a Comment