12/06/2011

adakah aku mampu???

ya Allah...aku xtau adakah aku mampu mengharungi dugaan nie atau tidak...aku xnk jadi hamba yang putus asa dari rahmatMu...

sem nie aku diuji dgn ujian yg sgt berat.....iaitu hujan pada waktu petang yang menghalang aku dari bekerja...sebulan aku xbekerja, mcm mane aku makan???brg kprluan cm ne???...alamatnya aku hutang la..tpi smpai bila aku nk hutang dgn orang??...malunya asyik hutang je.....

lps tu beberapa hari aku dpt gaji utk sebulan...tpi itu bkn rzki aku,rzki pemiutang tu....aku terpaksa byr balik, dan hanya tinggal RM10 dlm tangan...hanya beberapa hari bertahan....kadang2 aku xmkn pun,mkn mihun je...tpi alhamdulillah masih ade rzki untuk ku...

n beberapa hari baru2 nie, aku terpaksa korek tabung yg ada xseberapa....untuk kegunaan perkara penting, dan kejap shj duit tu habis...skarang aku xtau nk wat cm ne da...duit btul2 da kering sama ada tabung atau bank....aku terpaksa korbankan dinner bersama kwn2, mkn sdp2 mcm org lain, jrg balik klang, aku da jadi mcm org kedekut...tpi hanya Allah yang tahu semua tu...

program maal hijrah br lepas n kami ajk wajib beli baju tu...aku ambil kerana kcian kt ustaz kena tanggung kos baju tu tpi kemungkinana besar aku terpaksa hantar balik baju tu...aku mmg xmampu...aku btol2 xtau nk amik duit dr mane....kerja pon xde....kdg sakit, kdg ade bnda yg menghalang...beratnya..........

mcm mane assgment yg blm siap...aku nk print amik duit kat mane...risau jugak nie....aku nk pnjm kwn pon,dorang ade tggjwb gak....

persatuan pelajar selatan thai plak byk mnta duit..duit tu la duit ni la...order baju mahal2,xpk org yg xmampu...aku nk tarik diri dari persatuan tu...aku xnk join da..tpi aku nk bg alasan ape kt dorang...nk bg tau alasan duit mcm mnta simpati...tergadai juga maruah...biarlah ujian ini aku tanggung sorang...

aku xsggp nk bgtau mak ayh...msti dorang risau...dorang bajet aku dok kt sini duit byk...setiap kali pk mslh nie,air mata mmg xdpt tahan....teringin sgt2 luah kt seseorang....tpi hanya org yg penah rasa akn fhm....aku xmampun nk cite kt sape2 mslh nie...sgt tertekan....

tp Allah xkan uji kita kalo xmampu kan..cume kita je,kuat ke tak...ya Allah berilah aku kekuatan...

ape ye yg aku blh wat....aku sgt buntu skarang nie....

No comments:

Post a Comment