5/31/2010

Ukhuwwah

Sebelum tido,teringin nk tls psl ukhuwwah...ape mksd ukhuwwah sbnrnye?..hihihi...sbnrnye,byk mksd die,terpulang pada seseorang untuk mentafsir perkataan tu...
Bagi aku, ukhuwwah nie ssh nk tfsir mksd yg sbnr sb benda tu dtg dr perasaan yang berlandaskan iman seseorang kepada seseorang...
Untuk menjaga ukhuwwah antara seseorang perlu iman bukan nafsu... kalo ikut nafsu,ble kte bersahabat dgn seseorang mst ade tujuan len,ble da tercapai tujuan tu,kte akan rs bosan untuk terus bersahabat dgn org tu ataupun bersahabat dgn seseorang kerana die ade kelebihan..ble die da xde kelebihan tu,kte akan menyesal...
Tapi kalo ikut iman..kte bersahabat dgn seseorang tanpa tujuan tertentu...xkre org tu ade kebaikan atau kelemahan...kte trima seadanya...
Aku dapat rse ukhuwwah nie time dok dq, ade kwn2 yang trima aku seadanya, sentiasa memaafkan aku bile aku wat salah...kami saling bermaafan antara satu same len...Masya Allah,nikmat nie aku xkan lpe ya Allah...syukur sangat...
Kepada kwn2 ku yang tengah bce, aku terima kasih atas segala yang korang beri n minta maaf sebab aku selalu wat kesalahan n menyakitkan hati korang...tolong maafkan aku...
Doakan aku berubah kepada yang lebih baik kerana Allah s.w.t....kte same2 islahkan diri ini...semoga semua bahagia die akhir hayat...
Muhasabah diri "tanyalah diri anda,adakah anda bersahabat dengan seseorang i2 ada tujuan yang tidak baik,maka beristighfar dan betulkan, Insya Allah hati akan tenang..amin"...ingat la wahai Asma...

No comments:

Post a Comment