8/12/2011

sulam bunga

alhamdulillah diberi peluang untuk sambung tentang menjahit...untuk tidak melengahkan masa kita terus kepada perkara pertama yang aku belajar la ye...iaitu "sulam bunga"...

sulam bunga ni nampak macam susah tapi sebenarnye xlah sesusah yang disangka n hasilnya sangat berbaloi...blh tgk cara sulam bunga ros di laman web ni klik ini

setelah aku belajar maka hasilnya mcm ni lah..

ni wat kat kain untuk test..belum mahir lagi...


ni pun sama...




ni hasil pertama...3 hari aku buat baru siap..sangat menguji kesabaran....aku guna benang biasa sb kehabisan benang tapi akhirnya berjaya juga...



ni la baju jabatan quran sunnah yang aku cakap tu...baju ni kosong xde pe2 corak pun...tapi skang da ada corak yang dibuat sendiri..alhamdulillah...lama jugak dok pk nak wat corak ape,last skali aku buka tnet cari corak n try tiru...ini lah hasilnya...alhamdulillah






ni last baju yang aku sulam..jubah khatam time dq dlu...senarnye,dok kt umah xde keje pe,so aku carilah baju yang kosong2,jmpe jubah nie...hehehe... design corak nie,shabat karib aku Cherawaida Chemong yang design....design secara spontan n xtau hasil mcm mne...bile da siap sulam,alhamdulillah xla buruk sangat kan....

sape2 minat untuk tempat sulam bunga pasni boleh la...insya Allah akan wat yang terbaik..hehehe...

nilah sedikit perkongsian pengalaman sulam bunga...ingatlah dalam melakukan apa jua pekerjaan,sama ada penting atau tidak, suka atau tidak, kita mesti wat dengan bersungguh2..hasilnya kita akan puas hati dengan apa yang kita lakukan, sama ada ia gagal atau berjaya sb kita dah wat yang terbaik....






2 comments: